سه شنبه, فروردين 08, 1396

 

برون سپاری چیست؟

کد مطلب  :   9210A12

تاریخ انتشار :  25/10/92             

منبع مطلب  : وب سایت پونیشا

 

برون سپاری چیست؟
تعاریف بسیاری برای برون سپاری وجود دارد.  اما یکی از اساسی ترین آنها، واگذاری خدمات به شخص ثالث است. با توجه به فن آوری اطلاعات، برون سپاری می تواند شامل هر چیزی از برون سپاری فناوری اطلاعات، مدیریت فناوری اطلاعات آی بی ام (IBM) یا HP   گرفته تا برون سپاری خدمات بسیار کوچک و ساده مانند بهبود مقابله با سوانح و یا ذخیره سازی داده ها، و همه چیز در این میان را شامل شود.
یکی از بزرگترین تغییرات سال های اخیر رشد گروهی از مردم است که از فن آوری های آنلاین برای استفاده از برون سپاری برای ارائه خدمات خود در سطح بین المللی استفاده می کنند

 

چرا برون سپاری؟
بسته به وضعیت شرکت موارد برای برون سپاری، متفاوت است، اما دلایل برای برون سپاری معمولا شامل یک یا بیشتر از موارد زیر است:

صرفه جویی در هزینه —  رایج ترین دلیل برای تصمیم به برون سپاری صرفه جویی در هزینه ها است. دستیابی به هزینه پایین تر ناشی از صرفه جویی به مقیاس در کسب و کارهای دیگر است. به دلیل آنکه سازمان امکان ایجاد صرفه جویی به مقیاس در همه فرایندهای کسب و کار خود را ندارد اقدام به برون سپاری می کند تا از مزیت های موجود در کسب و کارهای دیگر استفاده کند.

تمرکز بر شایستگی اصلی سازمان منابع در دسترس یک سازمان محدود است و سازمان برای آنکه بتواند در فضای رقابت باقی بماند ناچار از تمرکز منابع خود بر شایستگی اصلی خود است. فرایندها یا فعالیت هایی که اهمیت حیاتی برای شایستگی اصلی سازمان ندارند از جمله فرایندها هستند که مناسب برون سپاری هستند. انجام همه فرایندهای مربوط به کسب و کار یک سازمان در داخل خود سازمان نیاز به منابع، تخصص، و توجهی دارد که اغلب به اندازه کافی در اختیار سازمان نیست و باید از منابع خارجی تهیه شود.
ساختاربندی مجدد هزینه — برون سپاری قادر به تغییر نسبت هایی همچون هزینه ثابت به متغیر است. به این ترتیب امکان تبدیل ساختار هزینه سازمان به یک ساختار با هزینه متغیر فراهم می شود و امکان پیش بینی هزینه های متغیر هم افزایش می یابد.
بازسازی هزینه — نیروی کاری مقایسه ای است بین هزینه های ثابت با هزینه های متغیر. برون سپاری نیروی کار از هزینه های ثابت به هزینه های متغیر انتقال می دهد و هزینه های متغیر را نیز بیشتر قابل پیش بینی می کند.
بهبود کیفیت — رسیدن به یک تغییر شدید در کیفیت از طریق قرارداد ارائه خدمات با شرکت ثالث.
آگاهی — دسترسی به مالکیت معنوی و تجربه و دانش وسیع تر.
قرارداد — ارائه خدمات با عقد یک قرارداد الزام آور حقوقی با مجازات های مالی و حقوقی. اعمال این مورد با سرویس های داخلی نمی شود.
تخصص  عملیاتیدسترسی به بهترین نیروی عملیاتی که انجام آن توسط شرکت بیش از حد دشوار و وقت گیر است.
دسترسی به استعداد — دسترسی به یک استخر بزرگ از استعداد و یک منبع پایدار از مهارت ها، به ویژه در علوم و مهندسی.
افزایش ظرفیت برای نوآوری — شرکت ها به طور فزاینده از ارائه دهندگان دانش خدمات خارجی برای نوآوری محصول خود استفاده می کنند.
سایر دلایل عبارتند از :  فقدان منابع در شرکت – افزایش بهره وری – دسترسی به مهارت های IT – افزایش انعطاف پذیری در شرایط تغییر کسب و کار و تجارت – کنترل بهتر بودجه از طریق هزینه های قابل پیش بینی – سرمایه گذاری پایین تر در انجام زیرساخت های داخلی – دسترسی به نوآوری و رهبری اندیشه